eRepBelgium
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hoe zit het met België?

+9
Sammy Tanghe
Reaussou
Boklevski
Jacob van Artevelde
Aldous Zamiatin
palodigon
bruno goethals
oXyTeC
Bullseye52
13 posters

Go down

Hoe zit het met België? Empty Hoe zit het met België?

Post by Bullseye52 2010-02-07, 21:20

Hey misschien kennen sommigen mij nog van vroeger (in de tijd van Palodigon en Creveroeland --> zie oud forum); ik heb onlangs een mailtje gekregen dat mijn ventje bijna dood was op Erepublik (redelijk laat hij was namelijk al een paar maand dood Rolling Eyes ) dus heb ik eens gekeken wat er van België is geworden. Niet veel goeds precies Sad kan iemand mij uitleggen wat er het voorbije jaar gebeurd is + hoe de situatie er nu uitziet want naar mijn mening zit België vol met "buitenlanders" die niet eens nederlands praten Suspect . Misschien kunnen we iets ondernemen en een partij met "echte" Belgen oprichten confused . Of is dit niet nodig en heeft iemand een voorstel bij welke partij ik me het best kan aansluiten Question
Bullseye52
Bullseye52
Forum Newbie
Forum Newbie

Posts : 3
Points : 5
Join date : 2010-02-07
Age : 32
Location : Aalst

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by oXyTeC 2010-02-07, 21:32

hey, ben zelf redelijk nieuw en inderdaad er zijn zo te zien veel buitenlanders
op de rest is er veel paranoia over eden and phoenix alliances wat die exact zijn weet ik zelf nog niet echt :-p
oXyTeC
oXyTeC
Forum Hero
Forum Hero

Posts : 250
Points : 255
Join date : 2010-02-05
Age : 36

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by bruno goethals 2010-02-07, 23:12

hallo bullseye52 belgie is een tijdje samen geweest met nederland wat redelijk goed ging dan is er beetje gevochten geweest waardoor we in spaanse handen waren en nu zijn we juist terug belgie dus vol op bezig aan de staat belgie op pootjes te krijgen

bruno goethals
Regular Poster
Regular Poster

Posts : 68
Points : 76
Join date : 2010-01-25

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by palodigon 2010-02-07, 23:15

Ik weet er wijt niks van, van de voorbije maanden. Ik ben ook zo goe als gestopt sinds belgië bij nederland ging. Enfin, 't is allesinds goed om terug te zien.
palodigon
palodigon
Forum Titan
Forum Titan

Posts : 492
Points : 541
Join date : 2010-02-01
Age : 32
Location : Belgium - Flanders

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Aldous Zamiatin 2010-02-09, 14:40

Dit is een artikel van een paar weken geleden, gepubliceerd net na de onafhankelijkheid van eBelgië, met de laatste paar maanden in een notendop (Engelstalig):
http://www.erepublik.com/en/article/-be-the-unwanted-liberation-1151320/1/20
Aldous Zamiatin
Aldous Zamiatin
1,000 Club Member
1,000 Club Member

Posts : 1218
Points : 1349
Join date : 2010-01-21
Location : eBelgium

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Jacob van Artevelde 2010-03-30, 09:36

Aldous Zamiatin wrote:Dit is een artikel van een paar weken geleden, gepubliceerd net na de onafhankelijkheid van eBelgië, met de laatste paar maanden in een notendop (Engelstalig):
http://www.erepublik.com/en/article/-be-the-unwanted-liberation-1151320/1/20

Kan er iemand een laatste update geven over de meest recente gebeurtenissen in eBelgië ? We zijn wel onafhankelijk, maar door wie worden we nu bestuurd ? Wat zijn de belangrijkste onderwerpen momenteel ? Waar willen we naartoe op korte en lange termijn ?
Ik heb al gelezen dat we neutraal willen blijven, maar de manier waarop staat blijkbaar nog ter discussie.
Jacob van Artevelde
Jacob van Artevelde
Forum Titan
Forum Titan

Posts : 462
Points : 562
Join date : 2010-03-27
Location : Vlaanderen

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Boklevski 2010-03-30, 12:02

Jacob van Artevelde wrote:We zijn wel onafhankelijk, maar door wie worden we nu bestuurd ?
Ik denk dat als je dat aan 10 verschillende mensen vraagt, dat je 10 verschillende antwoorden krijgt Wink

Jacob van Artevelde wrote:Waar willen we naartoe op korte en lange termijn ?
Zelfstandig overeind blijven en groeien? Wink Hopelijk helpt V2 (nieuwe economische en militaire modules in eRepublik) om alles sneller op gang te krijgen! Smile
Boklevski
Boklevski
2,000 Premium Club Member
2,000 Premium Club Member

Posts : 2614
Points : 2924
Join date : 2010-01-21

http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/1709452

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Reaussou 2010-03-30, 12:42

Jacob van Artevelde wrote:Kan er iemand een laatste update geven over de meest recente gebeurtenissen in eBelgië ? We zijn wel onafhankelijk, maar door wie worden we nu bestuurd ? Wat zijn de belangrijkste onderwerpen momenteel ? Waar willen we naartoe op korte en lange termijn ?
Ik heb al gelezen dat we neutraal willen blijven, maar de manier waarop staat blijkbaar nog ter discussie.

Ik weet niet hoe ver je vertrouwd bent met de internationale politieke status in eRepublik. België zit geklemd tussen de twee grote allianties EDEN en Phoenix. De laatste weken waren een krachtmeting onder het leiderschap van Elynea om onze neutraliteit te kunnen outbouwen, buitenlandse invloed te meten en af te bouwen. Dit afbouwen mislukte, Free Belgium (EDIT) heeft een aantal EDEN-sympathisanten (/EDIT) maar de meeste leden hebben stuk voor stuk goede intenties met België zolang hun alliantiebelangen niet rechtstreeks geschaad worden. Wekenlang werd de pers gedomineerd door berichten met veel 'gebleit' in dat eBelgie geen buitenlandse invloed mag hebben. Maar iedereen heeft er zich precies bij neergelegd en het leven kan eindelijk weer verder gaan.

De nieuwe verkiezingen worden niet meer gedomineerd door het neutraliteitsbeginsel en 5 april zal een nieuwe wind door de regering doen waaien. Ragoth, die toch wel de favoriet is in deze verkiezingen heeft alvast een hele hoop veranderingen aangekondigd.

Als je nog vragen hebt kan je me altijd contacterein in eRep op dezelfde naam -->.

cheers cheers cheers


Last edited by Reaussou on 2010-03-30, 13:52; edited 3 times in total
Reaussou
Reaussou
Admin
Admin

Posts : 387
Points : 445
Join date : 2010-03-08
Age : 37

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by palodigon 2010-03-30, 13:24

1. Free Belgium is geen EDEN partij.

2. een mooie samevatting.
palodigon
palodigon
Forum Titan
Forum Titan

Posts : 492
Points : 541
Join date : 2010-02-01
Age : 32
Location : Belgium - Flanders

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Jacob van Artevelde 2010-03-30, 13:54

Ja, over EDEN en Phoenix had ik al gelezen Smile

Bedankt voor de info!
Jacob van Artevelde
Jacob van Artevelde
Forum Titan
Forum Titan

Posts : 462
Points : 562
Join date : 2010-03-27
Location : Vlaanderen

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Sammy Tanghe 2010-04-02, 15:20

maar wie (als in welke landen) zijn eden en phoenix in feite?
Sammy Tanghe
Sammy Tanghe
2,000 Premium Club Member
2,000 Premium Club Member

Posts : 2418
Points : 2499
Join date : 2010-03-21

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Reaussou 2010-04-02, 15:58

Degene die zich openlijk verklaard hebben als lid van één van de twee allianties vind je hier:

http://wiki.erepublik.com/index.php/EDEN
http://wiki.erepublik.com/index.php/Phoenix

pig
Reaussou
Reaussou
Admin
Admin

Posts : 387
Points : 445
Join date : 2010-03-08
Age : 37

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by counterstriker 2010-05-11, 20:42

en wat is de huidige situatie? is er nog altijd buitenlandse overheersing? en zoja wat zijn de plus en minpunten ervan?

counterstriker
Forum Hero
Forum Hero

Posts : 348
Points : 400
Join date : 2010-05-11
Location : eBrussels

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Theneka 2010-05-11, 21:21

Wel, nu zijn zowel de CP en ik de enige echte Belgen in de regering. De anderen komen uit het buitenland. Dus in zeker zin zitten we met een gedeeld bestuur. Dit houdt in dat we er dus alle belang bij hebben om neutraal te blijven. De minpunten zijn vooral het gevaar om als opstapje voor EDEN of PHX gebruikt te worden in de Europese oorlog. Verder heeft het ook positieve gevolgen, namelijk dat ik terug ben gekomen uit de eUNL^^

Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze maar. Ik denk dat de meesten van ons wel willen antwoorden. Ik hoop dat mijn uitleg je wat heeft kunnen helpen.
Theneka
Theneka
2,000 Premium Club Member
2,000 Premium Club Member

Posts : 2587
Points : 2626
Join date : 2010-01-31
Age : 112
Location : +-Kortrijk

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by counterstriker 2010-05-11, 21:24

Theneka wrote:Wel, nu zijn zowel de CP en ik de enige echte Belgen in de regering. De anderen komen uit het buitenland. Dus in zeker zin zitten we met een gedeeld bestuur. Dit houdt in dat we er dus alle belang bij hebben om neutraal te blijven. De minpunten zijn vooral het gevaar om als opstapje voor EDEN of PHX gebruikt te worden in de Europese oorlog. Verder heeft het ook positieve gevolgen, namelijk dat ik terug ben gekomen uit de eUNL^^

Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze maar. Ik denk dat de meesten van ons wel willen antwoorden. Ik hoop dat mijn uitleg je wat heeft kunnen helpen.

en is het mogelijk om de buitenlanders bij aankomende verkiezingen uit de regering te weren? enzo ja hebben we daar dan enig voordeel bij?

counterstriker
Forum Hero
Forum Hero

Posts : 348
Points : 400
Join date : 2010-05-11
Location : eBrussels

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Theneka 2010-05-11, 21:27

en is het mogelijk om de buitenlanders bij aankomende verkiezingen uit de regering te weren?

Nee. Er is geen enkele manier, behalve meer dan 2000 'echte' belgen boven lvl 6 actief te krijgen in dit spel.


enzo ja hebben we daar dan enig voordeel bij?

dat hangt vooral af van je eigen mening. Ik denk persoonlijk van niet, de meeste eBelgen zijn niet echt ervaren met dit spel, en zolang de 'buitenlanders' geen verkeerde dingen doen (zoals ons ongewenst in een oorlog meesleuren) dan hebben we er alleen maar voordeel bij dat zoveel mensen in ons land zijn geinteresseert en hier actief zijn.
Theneka
Theneka
2,000 Premium Club Member
2,000 Premium Club Member

Posts : 2587
Points : 2626
Join date : 2010-01-31
Age : 112
Location : +-Kortrijk

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by counterstriker 2010-05-11, 21:32

Theneka wrote:en is het mogelijk om de buitenlanders bij aankomende verkiezingen uit de regering te weren?

Nee. Er is geen enkele manier, behalve meer dan 2000 'echte' belgen boven lvl 6 actief te krijgen in dit spel.


enzo ja hebben we daar dan enig voordeel bij?

dat hangt vooral af van je eigen mening. Ik denk persoonlijk van niet, de meeste eBelgen zijn niet echt ervaren met dit spel, en zolang de 'buitenlanders' geen verkeerde dingen doen (zoals ons ongewenst in een oorlog meesleuren) dan hebben we er alleen maar voordeel bij dat zoveel mensen in ons land zijn geinteresseert en hier actief zijn.

bedankt om op de hoogte te stellen intressante info Wink
ow nog een vraag hoe ik kan nagaan hoevele "echte belgen" er in dit spel actief zijn en/of in eBelgie geresideerd zijn?

counterstriker
Forum Hero
Forum Hero

Posts : 348
Points : 400
Join date : 2010-05-11
Location : eBrussels

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Aldous Zamiatin 2010-05-11, 22:06

Theneka wrote:Wel, nu zijn zowel de CP en ik de enige echte Belgen in de regering.

Je bent mij vergeten, Theneka...

Ik heb enige tijd geleden een paar artikels gepubliceerd over de recente eBelgische geschiedenis, waarvan de "objectiviteit" bevestigd is door mensen uit verschillende kampen:
http://www.erepublik.com/en/article/ebelgische-geschiedenis-lezing-1-1305569/1/20
(Nederlandstalig, blader door voor het vervolg).

Je moet de regering en het Congess ook niet door elkaar haspelen: het eerste wordt samengesteld door de premier/CP, op dit moment is dat Apotygma (een student uit Leuven). Het feit dat er zo weinig echte Belgen in de regering zitten, komt door het feit dat ook weinig echte Belgen echt actief zijn in ons eLandje en die daarbij voldoende tijd willen en kunnen opofferen om een verantwoordelijke functie in de regering te vervullen. Het Congress daarentegen wordt maandelijks verkozen door de burgers (net als de CP, Country President, trouwens). Maar ook daar is de verkeizing van echte Belgen niet enkel te wijten aan snode praktijken van buitenlandse spelers - in de verkiezingslijst van de zelfverklaarde echte Belgische partij Belgium for Belgians zitten bovenaan ook veel buitenlandse eBelgen, maar enkel omdat ze het goed voor hebben met het land, ervaren en actief zijn. Buitenlandse spelers zijn dus niet per se negatief, al zijn er ook bij die gewoon invloed willen uitoefenen op het beleid van ons land ten voordele van hun opdrachtgevers (buitenlandse mogendheden of wereldallianties).

Om na te gaan wie er nu effectief in België woont en wie niet is niet altijd even evident. Sommigen hebben zelf verklaard dat ze echte Belgen zijn in de media, op dit forum,... en zijn dus algemeen bekend als echte Belgen. Van de meeste nieuwe spelers (onder level 16) kan je ook aannemen dat ze echte Belgen zijn. Je kan bijvoorbeeld hun krant, shouts of vriendenlijst nakijken, soms levert dat informatie op. Maar de meeste "tactische Belgen" (buitenlanders met eBelgische nationaliteit) vertoeven het merendeel van de tijd in het buitenland en keren enkel terug om te stemmen (en ik geloof dat het zelfs mogelijk is om te stemmen vanuit het buitenland indien je de nationaliteit van het land bezit), en zijn dus moeilijker te traceren.

Maar om uit te maken wie nu een "echte eBelg" is, zou je eigenlijk naar de daden van de personen in kwestie moeten kijken.
Aldous Zamiatin
Aldous Zamiatin
1,000 Club Member
1,000 Club Member

Posts : 1218
Points : 1349
Join date : 2010-01-21
Location : eBelgium

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by counterstriker 2010-05-11, 22:26

Aldous Zamiatin wrote:
Theneka wrote:Wel, nu zijn zowel de CP en ik de enige echte Belgen in de regering.

Je bent mij vergeten, Theneka...

Ik heb enige tijd geleden een paar artikels gepubliceerd over de recente eBelgische geschiedenis, waarvan de "objectiviteit" bevestigd is door mensen uit verschillende kampen:
http://www.erepublik.com/en/article/ebelgische-geschiedenis-lezing-1-1305569/1/20
(Nederlandstalig, blader door voor het vervolg).

Je moet de regering en het Congess ook niet door elkaar haspelen: het eerste wordt samengesteld door de premier/CP, op dit moment is dat Apotygma (een student uit Leuven). Het feit dat er zo weinig echte Belgen in de regering zitten, komt door het feit dat ook weinig echte Belgen echt actief zijn in ons eLandje en die daarbij voldoende tijd willen en kunnen opofferen om een verantwoordelijke functie in de regering te vervullen. Het Congress daarentegen wordt maandelijks verkozen door de burgers (net als de CP, Country President, trouwens). Maar ook daar is de verkeizing van echte Belgen niet enkel te wijten aan snode praktijken van buitenlandse spelers - in de verkiezingslijst van de zelfverklaarde echte Belgische partij Belgium for Belgians zitten bovenaan ook veel buitenlandse eBelgen, maar enkel omdat ze het goed voor hebben met het land, ervaren en actief zijn. Buitenlandse spelers zijn dus niet per se negatief, al zijn er ook bij die gewoon invloed willen uitoefenen op het beleid van ons land ten voordele van hun opdrachtgevers (buitenlandse mogendheden of wereldallianties).

Om na te gaan wie er nu effectief in België woont en wie niet is niet altijd even evident. Sommigen hebben zelf verklaard dat ze echte Belgen zijn in de media, op dit forum,... en zijn dus algemeen bekend als echte Belgen. Van de meeste nieuwe spelers (onder level 16) kan je ook aannemen dat ze echte Belgen zijn. Je kan bijvoorbeeld hun krant, shouts of vriendenlijst nakijken, soms levert dat informatie op. Maar de meeste "tactische Belgen" (buitenlanders met eBelgische nationaliteit) vertoeven het merendeel van de tijd in het buitenland en keren enkel terug om te stemmen (en ik geloof dat het zelfs mogelijk is om te stemmen vanuit het buitenland indien je de nationaliteit van het land bezit), en zijn dus moeilijker te traceren.

Maar om uit te maken wie nu een "echte eBelg" is, zou je eigenlijk naar de daden van de personen in kwestie moeten kijken.

enorm intresant ook de links over de lezingen van eBelgie heb ik even doorgenomen.
bedankt alvast

counterstriker
Forum Hero
Forum Hero

Posts : 348
Points : 400
Join date : 2010-05-11
Location : eBrussels

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Gregoir 2010-05-11, 23:25

counterstriker wrote:
ow nog een vraag hoe ik kan nagaan hoevele "echte belgen" er in dit spel actief zijn en/of in eBelgie geresideerd zijn?

Check de erepublik census: http://census.appburgos.com/

En zoals Aldous al zei, buitenlanders zijn niet per definitie slecht. Vele RL niet-belgen hebben van belgie hun e-thuis gemaakt en hebben enkel de vooruitgang en onafhankelijkheid van eBelgium als doel
Gregoir
Gregoir
Regular Poster
Regular Poster

Posts : 73
Points : 77
Join date : 2010-03-23
Age : 38

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Apotygma 2010-05-11, 23:40

Ho ja : kijk naar eUK, daar zijn 50% van de inwoners buitenlanders en gemakkelijk 20% amerikaan, maar eUSA and eUK haten elkaar. Wie begrijpt did.
Apotygma
Apotygma
2,000 Premium Club Member
2,000 Premium Club Member

Posts : 2005
Points : 2208
Join date : 2010-01-20
Age : 33

Back to top Go down

Hoe zit het met België? Empty Re: Hoe zit het met België?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum